Bilim ve Fen Topluluğu Şanlıurfa'ya Uzandı.


Bugün oldukça erken uyandım ve hayatımın geride kalan son üç gününün anımsadım. Bugün de o günlerin bir parçası olmasını diledim kendi kendime. Diğer her şey gibi  Şanlıurfa'da ki üç günlük Köy Okulu Projemiz de sona ermişti. İstanbul'a dönmüştük yeniden.

Geçen yıl kurulan İstanbul Üniversitesi Bilim ve Fen Topluluğu 14 - 16 Kasım tarihleri arasında çok önceden planlayıp hazırlandığı Köy Okulu Projesi'ni Şanlıurfa'nın Hilvan İlçesinde Çimdeli Ortaokulu'nda hayata geçirdi. Proje yukarıda belirtilen tarihler arasında gerçekleşse de geriye dönüp baktığımda aylarca süren onlarca insanın emeği gözüme çarpıyor. 

Sonuçta ortaya çıkan manzara hepimizi oldukça mutlu etti ve şüphesiz oradaki çocukların buna çok ihtiyacı vardı. Peki toplululuk orada tam olarak ne yaptı? Bu yazı kısaca Şanlıurfa'da geçen üç günümüzü anlatıyor.


Herkes gitmeden heyecanlıydı tabi ...






İlk gün sabah erken saatlerde Şanlıurfa'da olduk ve o günü içerisinde aylardır toplanan yüzerce kitap ve dergi olan Bilim ve Fen Topluluğu Kütüphanesi'ni kurmakla geçirdik. 2. gün yapılacak olan Bilim Şenliği'nde hazırlık yaptık.


Kütüphaneden bir göürünüm.
İlk günün sonunda oldukça yorulmuş bir halde uyumak için yolu tutmuştuk ki İstanbul'da yaşanamayacak kadar lüks bir şey yaşadık...


Bugün 20 kişi okuldan çıkıp konaklayacağımız yere giderken yoldan geçen bir traktörün arkasına bindik. Hafif üşüten bir hava, burnuma gelen toprak kokuları ile oldukça maceralı bir seyahat oldu. Bir ara çevremde bağrışanların arasından sıyrılıp gökyüzünde belirmiş binlerce yıldıza baktım. Bu kadar bedelsiz ama bir o kadar güzel anlar halen yaşanabiliyormuş.

Bu benim aldığım keyifti ama herkes ayrı ayrı oldukça keyifli anlar yaşamıştı.

İkinci gün onlarca fen ve astronomi temalı atölye çocuklarla birlikte yapıldı. Yıllardır batıda bu tip etkinliklerde yer aldım ama bu etkinlik doğuda bir köy okulunda olması nedeniyle çok başka oldu. Farklı olacağını düşünüyordum ama düşündüğümden daha derin izleri olan bir etkinlik oldu. Hem çocuklar için hem  de topluluk için. 




Benim için anlamı böyle olsa da çoğunluğu geleceğin Fen öğretmenlerinden oluşan topluluğun üyeleri için çok uzak olmayan bir gelecekte yaşanması muhtemel bir öğretmenlik tecrübesi oldu. Kim bilir belki bu görselde Hilvan Çimdeli Ortaokulu'nun bir kaç yıl sonraki fen öğretmen(ler)i vardır. 

Şenlik çok verimli ve çok güzeldi.  Belki oradaki heyecanı en iyi çektiğimiz videolar anlatır;





Bu fikri düşünen ve hayata geçiren Bilim ve Fen Topluluğu yönetimine ve tüm ekibe, desteklerinden ötürü Bğcılar Belediyesi'ne, kırtasiye ve kitap desteğinde bulunan değerli Bilim ve Fen takipçilerine ve elbette bizleri en iyi şekilde ağırlayan Hilvan Belediyesi, İlçe Milli Eğitim ve Çimdere Halkına çok teşekkür ederiz.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Işıklı Takımyıldızı Maketi Yapalım

Türkiye'de Astronomi ve Uzay Bilimleri Bölümü Okumak

Astronom Olmak İstiyorum!

Gökbilimi Takip Edin